Για έναν μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων τα social media αποτελούν πλέον μια σταθερά του μείγματος marketing. Το 74% των χρηστών δηλώνουν πως χρησιμοποιούν το Facebook και τα social media για επαγγελματικούς σκοπούς. Μέσω μιας σωστής στρατηγικής social media marketing έχετε πλέον τη δυνατότητα όχι μόνο να διαφημίσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει, αλλά και να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Το ερώτημα είναι πώς αυτό μπορεί να γίνει σωστά ώστε η επιχείρησή σας να έχει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος;
- Συλλογή Δεδομένων
Το marketing χωρίς τα δεδομένα είναι μάλλον αβέβαιο και σε μια εποχή όπου τα δεδομένα οδηγούν τις εξελίξεις η γνώση είναι συνώνυμο της επιτυχίας. Έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία να συλλέξουμε δεδομένα όπως: τι προτιμάει το κοινό σας, τι συζητούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εταιρία σας αλλά και τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας.
- Επιλογή του κατάλληλου μέσου
Τα πιο δημοφιλή social media είναι τα Facebook, Instagram, Twitter, Youtbe, Linkedin και Pinterest. Δεν χρειάζεται να έχετε παρουσία σε όλα αυτά αν αυτό δεν κριθεί απαραίτητο. Το παιχνίδι παίζεται στην σωστή επιλογή των κατάλληλων μέσων αλλά και στη χρήση του κατάλληλου tone of voice σε κάθε ένα από αυτά. Τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας είναι εκείνα που θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα αν το ηλικιακό γκρουπ στο οποίο απευθύνεστε είναι ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, τότε το Instagram είναι μια πάρα πολύ σωστή επιλογή.
- Στρατηγική περιεχομένου
Το Content marketing κοστίζει 62% λιγότερο από το παραδοσιακό marketing και αναπαράγει έως και 3 φορές περισσότερες πωλήσεις. Για αυτό και η στρατηγική περιεχομένου δεν πρέπει να υποτιμάται ούτε να γίνεται στο πόδι.
Ένα σύνηθες και κατανοητό λάθος που γίνεται από τις περισσότερες επιχειρήσεις είναι η υπερβολική χρήση προωθητικών post. Παρόλο που στο παραδοσιακό μάρκετινγκ μια τέτοια τακτική είναι πολύ διαδεδομένη, στο social media marketing η προσέγγιση του κοινού θα πρέπει να είναι λίγο διαφορετική. Σύμφωνα με το Moz – ένα από τα μεγαλύτερα digital marketing community παγκοσμίως – ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι προσπάθειες του μάρκετινγκ στηρίζονται στην εμπιστοσύνη, τη δέσμευση και τη δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων. Καλό θα ήταν λοιπόν, πέρα από τα προωθητικά post να υπάρχουν και post σχετικά με τα νέα του κλάδου στον οποίο ανήκει η επιχείρηση, χρήσιμες συμβουλές γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχει και θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό της με βάση τα δημογραφικά του στοιχεία.